søndag den 12. februar 2012

"How to" - Elefant

Jeg har efterhånden lavet en del kager med denne elefant. Da der er én der har efterspurgt en how to på elefanten, gik jeg i gang med at tage billeder da jeg lavede den seneste – slutresultatet var denne:


Jeg starter med at farve min færdige fondant med pastafarve til den ønskede farve + har noget hvid og sort fondant. Derefter laver jeg en stor og en lille kugle – den store bliver en smule aflang, men stadig en fed krop J


Undervejs sørger jeg for at have resten af min fondant i en pose, så den ikke bliver tør:


Nu skal der laves 2 lange pølser der skæres midt over til 4 ben:


Hvert enkelt ben formes nu. Jeg bruger min ”ball tool” – kan købes på mange kagesider (min er købt her: http://www.deleukstetaartenshop.nl/tools-modelling-tools-jem-tool-6-large-ball-shell-p-4066.html) og presser samtidig to fingre på siden:


Nu skal der laves en snabel. Igen rulles en pølse. Jeg bruger igen ”ball tool” i den ene ende. Når jeg sætter den på sørger jeg for at lave en par snit med en kniv de to steder hvor den buer:


Nu skal der laves øjne og hår. Øjne: 2 runde hvide kugler presses flade, 2 mindre runde sorte kugler presses flade. Den sorte ”limes” på den hvide med en lille smule vand på en pensel. Håret laves af 3 meget små pølser der lægges ovenpå hinanden og skæres af næsten ved samlingspunktet. Nu skal det bare limes på hovedet med en lille smule vand:


Det sidste der mangler er ørerne. Der skal laves to store ringe af den valgte farve og to mindre i hvid. Den hvide limes på den store og lægges ovenpå noget for at tørre. Til sidst sættes ørerne på og elefanten er færdig J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar